“Career development programs in the workplace can really take a variety of shapes, depending on the organization. CIBC is a large employer, and we have a wide range of career-related programming: succession planning and executive talent management, mentoring programs, diversity programs and outreach to community partners, employee affinity networks, rotational programs for recent graduates, and learning pathways for a variety of roles. We believe it is important for employees to feel empowered to manage their careers: to “own” it, but not be left “on their own”. We really see career development as a shared responsibility between the employee and their manager, and supported by the organization through tools, programs, and pathways.”

-Barbara Wilson, Director of Career Development, CIBC, Toronto, ON

 

« À elles seules, la connaissance et la maîtrise de compétences techniques ne suffisent plus à répondre aux besoins des employeurs. En effet, selon les résultats du sondage du CERIC, les employeurs mentionnent qu’il est essentiel d’avoir « une attitude positive (36 %), de bonnes aptitudes à communiquer (29 %), des aptitudes à travailler en équipe (25 %) et une solide éthique du travail (23 %) ». Les employeurs peuvent remédier à leurs manques en termes de compétences reliées au « savoir-être » en mettant en place des processus de sélection cohérents et efficaces, et en s’assurant que les employés aient accès au soutien dont ils ont besoin au sein de l’organisation afin de développer ces compétences qui sont si importantes dans un contexte où les besoins du marché du travail deviennent de plus en plus complexes. »

-André Raymond, Directeur adjoint des services professionnels, Service de placement de l’Université Laval, Québec, QC