Date: Tuesday, June 8, 2021 | 12:00 pm – 1:00 pm ET (check your timezone)
Presenter: Dr. Kris Magnusson, Simon Fraser University
Cost: Free
Overview
As a follow up to his popular keynote at Cannexus21, Canada’s Career Development Conference, renowned professor, Dr. Kris Magnusson, will be offering a free webinar to further explore the dynamic interplay between feeling, thinking and doing, how those processes are expressed by clients, and how career practitioners can intentionally use these processes to improve results for clients.
Who Should Attend
Those working in career advising, employment services and guidance counselling. Others in the broader career development system including educators and policymakers will also benefit.
Whether or not you were one of our 2,300 attendees at Cannexus, all are welcome to this free online event.
You can watch (or rewatch) Kris’s Cannexus keynote and Q&A with Tony Botelho, Director, Career & Volunteer Services at Simon Fraser University (50 minutes) in advance.
For too long, the work of career helpers has focused on helping clients acquire information and then using it to make sound occupational choices. It is not that these strategies are wrong; it is just that for many clients, other issues often have to be addressed before such “cognitive” strategies will work.
Kris will continue to discuss how the traditional view on career helping and career counselling as a cognitive process has been dominating funders’ perspective on career services provision. And, he will address how service providers can recognize the powerful role of emotions in helping clients navigate increasingly complex and unique career challenges.
Join Kris to discuss strategies that career development practitioners can use to harness the power of perception and emotion in their everyday practice. He will address the questions he wasn’t able to get to during his keynote and provide time for further discussion.
Dr. Kris Magnusson recently completed two terms as Dean of the Faculty of Education at Simon Fraser University, and in 2019 returned to faculty life as a Professor. During his time as Dean, he also served two terms as the Chair of the Association of BC Deans of Education, was co-chair of the BC Advisory Group on Provincial Assessment, led the development of the ACDE Accord on Internationalization in Education, and was co-chair of the SFU Aboriginal Reconciliation Council. Kris’s academic work is in the area of counselling psychology and career development. He was the recipient of the Province of Alberta Career Development Award of Excellence and the 2006 recipient of the Stu Conger Award for Leadership in Career Development. Kris is also a co-founder of the Canadian Research Working Group for Evidence-based Practice. Prior to joining SFU, Kris was a junior high school teacher, a college counsellor, and a faculty member in counselling psychology at the Universities of Calgary and Lethbridge.
- All
- 2005
- 2006
- 2007
- 2008
- 2009
- 2010 @fr
- 2011
- 2012 @fr
- 2013
- 2014
- 2015 @fr
- 2016
- 2017
- 2018
- 2019
- 2019
- 2019
- 2020
- 2020
- 2021
- 2021
- 2021
- 2021
- 2022
- 2022
- 2023
- 2023
- 2023
- 2024
- 2024
- 2024
- 2025
- 2025
- 2025
- 2025
- août
- août
- août
- août
- août
- août
- août
- août
- août
- août
- août
- août
- août
- Automne 2006
- Automne 2007
- Automne 2008
- Automne 2009
- Automne 2010
- Automne 2011
- Automne 2012
- Automne 2013
- Automne 2014
- Automne 2015
- Automne 2016
- Automne 2017
- Automne 2018
- Automne 2019
- Automne 2020
- Automne 2021
- Automne 2022
- avril
- avril
- avril
- avril
- avril
- avril
- avril
- avril
- avril
- avril
- avril
- avril
- avril
- avril
- avril
- avril
- avril
- Careering
- Children
- Communiqués de presse
- Creative
- décembre
- décembre
- décembre
- décembre
- décembre
- décembre
- décembre
- décembre
- décembre
- décembre
- décembre
- décembre
- décembre
- Desert
- Été 2006
- Été 2013
- Événements & Formation
- F06 – FR – Article de fond
- F07 – FR – Article de fond
- F08 – FR – Article de fond
- F09 – FR – Article de fond
- F10 – FR – Article de fond
- F11 – FR – Article de fond
- F12 – FR – Article de fond
- F13 – FR – Article de fond
- F13 – FR – Sections
- F14 – FR – Article de fond
- F14 – FR – Sections
- F15 – FR – Article de fond
- F15 – FR – Sections
- F16 – FR – Article de fond
- F16 – FR – Sections
- F17 – FR – Article de fond
- F17 – FR – Sections
- F18 - FR - Article de fond
- F18 - FR - Sections
- F19 - FR - Article de fond
- F19 – FR – Sections
- F20-FR-Article de fond
- F20-FR-Sections
- février
- février
- février
- février
- février
- février
- février
- février
- février
- février
- février
- février
- février
- février
- février
- février
- H21 - Articles
- Hiver 2013
- Hiver 2014
- Hiver 2015
- Hiver 2016
- Hiver 2017
- Hiver 2018
- Hiver 2019
- Hiver 2020
- Hiver 2021
- Hiver 2022
- Hiver 2023
- janvier
- janvier
- janvier
- janvier
- janvier
- janvier
- janvier
- janvier
- janvier
- janvier
- janvier
- janvier
- janvier
- janvier
- janvier
- janvier
- juillet
- juillet
- juillet
- juillet
- juillet
- juillet
- juillet
- juillet
- juillet
- juillet
- juillet
- juillet
- juillet
- juillet
- juillet
- Juillet
- juillet
- juin
- juin
- juin
- juin
- juin
- juin
- juin
- juin
- juin
- juin
- juin
- juin
- Juin
- juin
- juin
- juin
- Le Bulletin
- mai
- mai
- mai
- mai
- mai
- mai
- mai
- mai
- mai
- mai
- mai
- mai
- mai
- mai
- mai
- mars
- mars
- mars
- mars
- mars
- mars
- mars
- mars
- mars
- mars
- mars
- mars
- mars
- mars
- Nation
- Non classifié(e)
- Nouvelles
- novembre
- novembre
- novembre
- novembre
- novembre
- novembre
- novembre
- novembre
- novembre
- novembre
- novembre
- novembre
- novembre
- novembre
- octobre
- octobre
- octobre
- octobre
- octobre
- octobre
- octobre
- octobre
- Octobre
- octobre
- Octobre
- octobre
- octobre
- octobre
- Octobre
- octobre
- P21-FR-Articles
- Printemps 2004
- Printemps 2005
- Printemps 2006
- Printemps 2007
- Printemps 2008
- Printemps 2009
- Printemps 2010
- Printemps 2011
- Printemps 2012
- Printemps-été 2015
- Printemps-été 2016
- Printemps-été 2017
- Printemps-été 2018
- Printemps-été 2019
- Printemps-été 2020
- Printemps-été 2022
- Printemps-ete-2021
- Printemps/été 2014
- Programme de mobilisation des étudiants aux cycles supérieurs
- S06 – FR – Article de fond
- S13 – FR – Article de fond
- S13 – FR – Sections
- S20 - FR - Article de fond
- S20 - FR - Section
- September
- septembre
- septembre
- septembre
- Septembre
- septembre
- septembre
- septembre
- septembre
- septembre
- septembre
- septembre
- septembre
- septembre
- septembre
- septembre
- septembre
- septembre
- SP - FR - Sections
- SP06 – FR – Article de fond
- SP14 – FR – Article de fond
- SP14 – FR – Sections
- SP15 – FR – Article de fond
- SP15 – FR – Sections
- SP16 – FR – Article de fond
- SP16 – FR – Sections
- SP17 – FR – Article de fond
- SP17 – FR – Sections
- SP18 – FR – Article de fond
- SP18 – FR – Sections
- SP19 - FR - Article de fond
- SP19 - FR - Sections
- W13 – FR – Article de fond
- W13 – FR – Sections
- W14 – FR – Article de fond
- W14 – FR – Sections
- W15 – FR – Article de fond
- W15 – FR – Sections
- W16 – FR – Article de fond
- W16 – FR – Sections
- W17 – FR – Article de fond
- W17 – FR – Sections
- W18 – FR – Article de fond
- W18 – FR – Sections
- W19 - FR - Article de fond
- W19 - FR - Sections
- W20 - FR - Sections
- W20 – FR – Article de fond
- Water
- Webinaires