Open up a new avenue of employment for your clients
Wednesday, July 23, 2014
OR
Tuesday, August 12, 2014
12:30 – 1:00 pm ET
It’s not all scams! We’ve done the research and want to share it with you, so that you can share it with your clients.
Have your clients been asking, “Are there really legitimate opportunities to work from home?” For many of your clients, working from home is a viable solution, but the fear of scams and predators keeps us, as career professionals, from connecting our clients to these
opportunities.
Find out about this growing trend, opportunities it presents for jobseekers and how your career service can educate its clients to take advantage of legitimate opportunities to work from home. The Work from Home Project was initiated to provide new employment opportunities, and is dedicated to helping those in remote areas, rural settings, with disabilities, caregivers (for children or the aging), new immigrants, Aboriginals, and anyone else who can benefit from a more flexible work-life balance.
In partnership with the Canadian Education and Research Institute for Counselling (CERIC) and The Employment and Education Centre (EEC), we have carried out extensive research to document legitimate opportunities and recognize perilous online scams. In this 30-minute webinar, you will get an overview and have the opportunity to ask questions and get answers around this topic.
In the last few minutes, we will also outline the full professional development webinar series that is available at a 15% discount for those who attend this free session. Dozens of practitioners at career and employment centres across Canada have already benefited from this training, including Work BC Employment Services Centre, CAPS Your U of A Career Centre, The Regional Municipality of Waterloo, Neil Squire Society and Dawson College Student Employment Services.
Register for a free introductory webinar by choosing your preferred date.
Webinar Leader:
Anne-Marie Rolfe is a Work from Home Champion in Stratford, PEI and fully committed to researching, investigating and validating legitimate opportunities to work from home. She regularly blogs about legitimate opportunities to work from home or related topics on contactpoint.ca. Want to find out more? (Blog posts on legitimate opportunities, avoiding scams etc.) http://bit.ly/LinkedInWFHproject
- All
- 2005
- 2006
- 2007
- 2008
- 2009
- 2010 @fr
- 2011
- 2012 @fr
- 2013
- 2014
- 2015 @fr
- 2016
- 2017
- 2018
- 2019
- 2019
- 2019
- 2020
- 2020
- 2021
- 2021
- 2021
- 2021
- 2022
- 2022
- 2023
- 2023
- 2023
- 2024
- 2024
- 2024
- 2025
- 2025
- 2025
- 2025
- août
- août
- août
- août
- août
- août
- août
- août
- août
- août
- août
- août
- août
- Automne 2006
- Automne 2007
- Automne 2008
- Automne 2009
- Automne 2010
- Automne 2011
- Automne 2012
- Automne 2013
- Automne 2014
- Automne 2015
- Automne 2016
- Automne 2017
- Automne 2018
- Automne 2019
- Automne 2020
- Automne 2021
- Automne 2022
- avril
- avril
- avril
- avril
- avril
- avril
- avril
- avril
- avril
- avril
- avril
- avril
- avril
- avril
- avril
- avril
- avril
- Careering
- Children
- Communiqués de presse
- Creative
- décembre
- décembre
- décembre
- décembre
- décembre
- décembre
- décembre
- décembre
- décembre
- décembre
- décembre
- décembre
- décembre
- Desert
- Été 2006
- Été 2013
- Événements & Formation
- F06 – FR – Article de fond
- F07 – FR – Article de fond
- F08 – FR – Article de fond
- F09 – FR – Article de fond
- F10 – FR – Article de fond
- F11 – FR – Article de fond
- F12 – FR – Article de fond
- F13 – FR – Article de fond
- F13 – FR – Sections
- F14 – FR – Article de fond
- F14 – FR – Sections
- F15 – FR – Article de fond
- F15 – FR – Sections
- F16 – FR – Article de fond
- F16 – FR – Sections
- F17 – FR – Article de fond
- F17 – FR – Sections
- F18 - FR - Article de fond
- F18 - FR - Sections
- F19 - FR - Article de fond
- F19 – FR – Sections
- F20-FR-Article de fond
- F20-FR-Sections
- février
- février
- février
- février
- février
- février
- février
- février
- février
- février
- février
- février
- février
- février
- février
- février
- H21 - Articles
- Hiver 2013
- Hiver 2014
- Hiver 2015
- Hiver 2016
- Hiver 2017
- Hiver 2018
- Hiver 2019
- Hiver 2020
- Hiver 2021
- Hiver 2022
- Hiver 2023
- janvier
- janvier
- janvier
- janvier
- janvier
- janvier
- janvier
- janvier
- janvier
- janvier
- janvier
- janvier
- janvier
- janvier
- janvier
- janvier
- juillet
- juillet
- juillet
- juillet
- juillet
- juillet
- juillet
- juillet
- juillet
- juillet
- Juillet
- juillet
- juillet
- juillet
- juillet
- juillet
- juillet
- juin
- juin
- juin
- juin
- juin
- juin
- juin
- juin
- juin
- Juin
- juin
- juin
- juin
- juin
- juin
- juin
- juin
- Le Bulletin
- mai
- mai
- mai
- mai
- mai
- mai
- mai
- mai
- mai
- mai
- mai
- mai
- mai
- mai
- mai
- mars
- mars
- mars
- mars
- mars
- mars
- mars
- mars
- mars
- mars
- mars
- mars
- mars
- mars
- Nation
- Non classifié(e)
- Nouvelles
- novembre
- novembre
- novembre
- novembre
- novembre
- novembre
- novembre
- novembre
- novembre
- novembre
- novembre
- novembre
- novembre
- novembre
- octobre
- Octobre
- octobre
- octobre
- octobre
- octobre
- octobre
- octobre
- octobre
- octobre
- Octobre
- octobre
- Octobre
- octobre
- octobre
- octobre
- P21-FR-Articles
- Printemps 2004
- Printemps 2005
- Printemps 2006
- Printemps 2007
- Printemps 2008
- Printemps 2009
- Printemps 2010
- Printemps 2011
- Printemps 2012
- Printemps-été 2015
- Printemps-été 2016
- Printemps-été 2017
- Printemps-été 2018
- Printemps-été 2019
- Printemps-été 2020
- Printemps-été 2022
- Printemps-ete-2021
- Printemps/été 2014
- Programme de mobilisation des étudiants aux cycles supérieurs
- S06 – FR – Article de fond
- S13 – FR – Article de fond
- S13 – FR – Sections
- S20 - FR - Article de fond
- S20 - FR - Section
- September
- septembre
- septembre
- septembre
- septembre
- septembre
- septembre
- septembre
- septembre
- septembre
- Septembre
- septembre
- septembre
- septembre
- septembre
- septembre
- septembre
- septembre
- SP - FR - Sections
- SP06 – FR – Article de fond
- SP14 – FR – Article de fond
- SP14 – FR – Sections
- SP15 – FR – Article de fond
- SP15 – FR – Sections
- SP16 – FR – Article de fond
- SP16 – FR – Sections
- SP17 – FR – Article de fond
- SP17 – FR – Sections
- SP18 – FR – Article de fond
- SP18 – FR – Sections
- SP19 - FR - Article de fond
- SP19 - FR - Sections
- W13 – FR – Article de fond
- W13 – FR – Sections
- W14 – FR – Article de fond
- W14 – FR – Sections
- W15 – FR – Article de fond
- W15 – FR – Sections
- W16 – FR – Article de fond
- W16 – FR – Sections
- W17 – FR – Article de fond
- W17 – FR – Sections
- W18 – FR – Article de fond
- W18 – FR – Sections
- W19 - FR - Article de fond
- W19 - FR - Sections
- W20 - FR - Sections
- W20 – FR – Article de fond
- Water
- Webinaires